MISIJA
Javnim
radom i djelovanjem nastaviti tradiciju pučkih čitaonica i iz njih proizašlih
narodnih knjižnica kroz podržavanje identiteta zajednice i osobnog razvoja
pojedinca, preuzimanjem odgovornosti za informiranje pojedinca, osiguranjem
građe na različitim medijima, postojanošću u cilju poboljšanja kvalitete
slobodnog vremena. Prepoznajući i implementirajući nova tehnološka dostignuća
omogućiti pristup širokom i raznolikom spektru znanja, mišljenja i ideja,
osigurati dostupnosti fondova hrvatskih i inih knjižnica. U tom cilju Gradska knjižnica Nova Gradiška posebnu će pozornost usmjeriti prema, sve
zastupljenijim, manjinskim korisnicima (slabovidne osobe, gluhe i nagluhe
osobe, osobe s teškoćama u razvoju, invalidi, braniteljska populacija, nacionalne manjine...) držeći se IFLA-inih načela
i smjernica.
VIZIJA
Korištenjem
novih tehnologija, dugoročno putem formiranja virtualne knjižnice, knjižnica treba biti prisutna u svakom domu kao simbol i promotor lokalne zajednice i
njezinih vrijednosti.
STRATEGIJA
Pravilno,
u slučaju knjižnice, ekonomično vaganje između prilika i prijetnji iz
knjižničnog okružja osnovna je zadatost ove strategije.
Osjećaj strateškog mišljenja i
djelovanja, odnosno njegova implementacija kroz: jačanje organizacijske
kohezije putem unutar demokratičnosti,
pluralizma mišljenja i dijaloga, stalno stručno usavršavanje, iskorištavanje
tehnološko informacijske infrastrukture, osiguranje protočnosti informacija,
podizanje kulturne svijesti, spremnost na kontinuirano praćenje društvenih
promjena i vlastito mijenjanje garancija su njezine ostvarivosti i društveno
poslovne atraktivnosti.
Važne
stavke pri izboru strategija za Knjižnice su: cjelovita mreža knjižnice s
odgovarajućom tehničkom infrastrukturom, brzim telekomunikacijskim vezama,
učinkovitim sustavima podataka i usluga, digitalne informacijske usluge
dostupne svima kroz inzistiranje prema razvoju u smjeru virtualne knjižnice,
vrednovanje knjižnica i informacijskih usluga na državnoj razini, novi koncepti
suradnje s obrazovnim institucijama i drugim institucijama u kulturi, usvajanje
znanja i poboljšanje stručnosti knjižničnog osoblja, knjižnica kao svima pristupačno mjesto, kao „živo“ srce
Grada za sve njegove stanovnike (djecu, mlade, odrasle i umirovljenike) te za
stanovnike okolnih mjesta te sve ostale potencijalne korisnike.
Knjižnica kao jedna od najtradicionalnijih ustanova kulture (uz Gradski muzej i Pučko otvoreno učilište) treba, da bi bila i ostala učinkovita u suvremenom društvu, iznalaziti nove oblike programskog djelovanja i metode njihove realizacije, tj. sama poticati nove tipove kulturnih proizvoda. Kvaliteta programa povezana je i s ocjenom inovativnosti pristupa koji podrazumijeva: nove sadržaje rada ustanove, nove metode rada i pristupa u radu s korisnicima, nove tipove usluga te uporabu različitih medija u izvođenju programa.
* Knjižnica treba inzistirati na cjeloživotnom obrazovanju i stalnom stručnom usavršavanju svojih djelatnika.
Jedino će kao takva biti u mogućnosti pratiti promjene medija i njima sukladne promjene pismenosti općenito.