o nama

MISIJA

Javnim radom i djelovanjem nastaviti tradiciju pučkih čitaonica i iz njih proizašlih narodnih knjižnica kroz podržavanje identiteta zajednice i osobnog razvoja pojedinca, preuzimanjem odgovornosti za informiranje pojedinca, osiguranjem građe na različitim medijima, postojanošću u cilju poboljšanja kvalitete slobodnog vremena. Prepoznajući i implementirajući nova tehnološka dostignuća omogućiti pristup širokom i raznolikom spektru znanja, mišljenja i ideja, osigurati dostupnosti fondova hrvatskih i inih knjižnica. U tom cilju Gradska knjižnica Nova Gradiška  posebnu će pozornost usmjeriti prema, sve zastupljenijim, manjinskim korisnicima (slabovidne osobe, gluhe i nagluhe osobe, osobe s teškoćama u razvoju, invalidi, braniteljska populacija,  nacionalne manjine...) držeći se IFLA-inih načela i smjernica.

VIZIJA

Korištenjem novih tehnologija, dugoročno putem formiranja virtualne knjižnice, knjižnica treba biti prisutna u svakom domu kao simbol i promotor lokalne zajednice i njezinih vrijednosti.

STRATEGIJA

Pravilno, u slučaju knjižnice, ekonomično vaganje između prilika i prijetnji iz knjižničnog okružja osnovna je zadatost ove strategije.

Osjećaj strateškog mišljenja i djelovanja, odnosno njegova implementacija kroz: jačanje organizacijske kohezije putem unutar  demokratičnosti, pluralizma mišljenja i dijaloga, stalno stručno usavršavanje, iskorištavanje tehnološko informacijske infrastrukture, osiguranje protočnosti informacija, podizanje kulturne svijesti, spremnost na kontinuirano praćenje društvenih promjena i vlastito mijenjanje garancija su njezine ostvarivosti i društveno poslovne atraktivnosti.

Važne stavke pri izboru strategija za Knjižnice su: cjelovita mreža knjižnice s odgovarajućom tehničkom infrastrukturom, brzim telekomunikacijskim vezama, učinkovitim sustavima podataka i usluga, digitalne informacijske usluge dostupne svima kroz inzistiranje prema razvoju u smjeru virtualne knjižnice, vrednovanje knjižnica i informacijskih usluga na državnoj razini, novi koncepti suradnje s obrazovnim institucijama i drugim institucijama u kulturi, usvajanje znanja i poboljšanje stručnosti knjižničnog osoblja, knjižnica kao svima pristupačno mjesto, kao „živo“ srce Grada za sve njegove stanovnike (djecu, mlade, odrasle i umirovljenike) te za stanovnike okolnih mjesta te sve ostale potencijalne korisnike.


Knjižnica kao jedna od najtradicionalnijih ustanova kulture (uz  Gradski muzej i Pučko otvoreno učilište) treba, da bi bila i ostala učinkovita u suvremenom društvu, iznalaziti nove oblike programskog djelovanja i metode njihove realizacije, tj. sama poticati nove tipove kulturnih proizvoda. Kvaliteta programa povezana je i s ocjenom inovativnosti pristupa koji podrazumijeva: nove sadržaje rada ustanove,  nove metode rada i pristupa u radu s korisnicima,  nove tipove usluga te uporabu različitih medija u izvođenju programa.

 * Knjižnica treba inzistirati na cjeloživotnom obrazovanju i stalnom stručnom usavršavanju svojih djelatnika.


Jedino će kao takva biti u mogućnosti pratiti promjene medija i njima sukladne promjene pismenosti općenito.

IMG_20240718_113458

GKNG